Ängelholms kommun placerar sig högt i SKR:s servicemätning 2025 med särskilt goda resultat för bemötande och enkelhet vid kontakt via telefon och e-post.
På Ängelholm.se meddelas det att Ängelholms kommun återigen har fått mycket goda betyg i årets servicemätning, som genomförs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) i samarbete med företaget Brilliant Future. Undersökningen, som har pågått sedan 2014, mäter invånarnas upplevelse av bemötande och hur enkelt det är att få sina ärenden lösta via kommunens kundtjänst, både via telefon och e-post.
I årets mätning deltog 95 kommuner från hela Sverige. Ängelholms kommun placerade sig på en delad andra plats när det gäller bemötande via telefon, tillsammans med Avesta och Höganäs kommun. Kommunen fick även höga betyg för enkelheten att lösa ärenden via telefon och hamnade där på sjunde plats.
Vid kontakt via e-post placerade sig Ängelholms kommun på tionde plats för tydlig kommunikation och på åttonde plats för enkelhet att lösa ärenden.
Enligt kundtjänstchefen Nilanthie Nyander har kommunen under de senaste åren systematiskt förbättrat service och bemötande genom ett nära samarbete med olika verksamheter inom kommunen, vilket bidragit till de goda resultaten. Hon tackar också invånarna som deltagit i undersökningen och betonar att kommunen kommer att fortsätta arbeta med att utveckla servicen baserat på den feedback som erhållits.
Resultatet för servicemätningen 2025 finns tillgängligt i sin helhet på SKR:s webbplats.
